Balett bemelegítés

 

Balett bemelegítés: Pár perc a sikeres balett óra érdekében

A felnőtt balett oktatás kapcsán sok mindenről szó esik, helyes technikáról, tartásról, nyújtásról és feszítésről; kontyokról, ruházatról vagy éppen szorgalomról.

Van valami, amit szintén nem lehet eléggé hangsúlyozni: ez pedig az óra előtti bemelegítés.

 

 

Sokszor látni, ahogy a növendékek egy része az utolsó percekben érkezik meg, úgy esnek be órára, hogy már csak arra van idő, hogy helyet találjanak maguknak.

Ezt követi a gyors dresszhúzkodás vagy cipőigazítás, és már indul is a plié zene. Pedig az óra előtti perceket szigorúan a bemelegítésre kellene fordítani.

 

 

A balett nagyon sokat követel a testtől, olyan igénybevételnek van kitéve, amihez elengedhetetlen a megfelelő előkészület. Nem túlzás azt állítani, hogy már a rúdhoz is szinte izzadtan kell odaállni.

Hiába lassúak és hosszúak a rúdgyakorlatok, azok nem helyettesítik az előkészületeket, nem is ez a funkciójuk. Tehát nem szabad spórolni a bemelegítésen.

A balett technika hosszú szikár izmokat kíván, melyek bemerevednek, ha nem nyújtják meg őket. Persze nem szabad rögtön spárgába feldobni a lábat, hisz azzal csak kárt okozunk magunknak.

Mindenki teste más, ki kell tapasztalni, hogy kinek melyik gyakorlat esik jól, és érdemes azt többször ismételni.

 

 

A sportolónál íratlan szabály, hogy a sikeres teljesítményhez nélkülözhetetlen a bemelegítés. A balettban sincs ez másképp. Arra kell törekedni, hogy ne csupán helyesen, de biztonságosan végezzük el a gyakorlatokat.

A bemelegítéssel számos sérülés elkerülhető lenne. Növeli és fenntartja a rugalmasságot, illetve a hajlékonyságot az izmokban, ezáltal több oxigénhez jut a test, ráadásul a hideg izom sokkal hamarabb megsérül.

Gyorsul a szívverés, ami több oxigén és glükóz szállítását teszi lehetővé. Ez pedig alapvető fontosságú az izmoknak az energiához.

A bemelegítés hatására nő a belső testhőmérséklet, kinyílnak az apró hajszálerek, elindul az izzadás.

Mindezek eredményeként jobban áramlik a vér, jobban reagálnak az izmok, több lesz az energiánk, és megvédjük az izomrostokat is a sérülésektől.

Láthatod, hogy ezzel a pár perccel hosszú távon, minőségileg változtatod meg a felnőtt balett oktatáson az órai munkádat, táncodat.

Az intenzív mozgás miatt a balett termet nem fűtik túl erősen. Ha a terem hőmérséklete az óra előtt alacsony, érdemes a bemelegítés idejére, speciális ruházatot viselni. Így gyorsabban bemelegedik a test, és hosszabb időn keresztül meg is őrzi ezt az állapotot.

Vannak kötött alsók felsők, bokára, térdre és akár az egész testre is.

Az overál, vagy fogyi-nadrág egy jól záró anyagból készült nadrág. Ebbe nagyon bele lehet izzadni, melegen tartja a testet, és akár a fogyást is elősegíti.

A melegítő mamusz, a lábfejet és a bokát tartja melegen, táncra kész használható állapotban. Segítségével elkerülhető a nemkívánt sérülés, mindenképp ajánlott a használata.

 

.

<<< vissza balett blog főoldal

.